Sanal Alemde Curali'ye Hoşgeldiniz!

(((26 Mayis 1999)))

  • Mehmet DURAN Editör:

  • Misafir Defteri

    Misafir Defteri
  • Canli Radyo

    curaliradyo-width1
  • Curali Hava Durumu

  • Curali Rehber

  • Curali Avrupa Rehber

  • Çayıralan Kaymakamlığı

  • Çayıralan ve Köyleri Der.

  • ŞEHİRLER ARASI MESAFE

  • Destanlar

  • Çayıralan Mermer

  • Kubbealti

  • Curali Şenlik

Top toplayıcılıktan Real Madrid’e NURİ ŞAHİN

Posted by Mehmet Duran 10 Mayıs 2011

VARAN  İKİ HAMIT YOLD

Top toplayıcı olarak tanıştığı Alman Borussia Dortmund’da futbolcu olarak yıldızlaşan Nuri Şahin, İspanyol devi Real Madrid ile 6 yıllık sözleşme imzaladı.

A Milli Futbol Takımı’mızda forma giyen bir futbolcu, dünyanın en büyük kulüplerinden biri olarak kabul edilen Real Madrid’e transfer oldu. Almanya Bundesliga takımlarından Borussia Dortmund’da gösterdiği üst düzey performansla dikkatleri üzerine çeken ve bu sezon elde edilen şampiyonlukta büyük bir pay sahibi olan Nuri Şahin, Real Madrid ile 6 yıllık sözleşme imzaladı. İspanyolların B.Dortmund’a 12 milyon Euro bonservis bedeli ödeyeceği, 22 yaşındaki yeteneğin senelik ücretinin 2,5 milyon Euro olacağı bildirildi.

Nuri Şahin, Borussia Dortmund’un stadyumu Signal İduna Park’ta düzenlediği basın toplantısında, menajeri Reza Fazeli ve bazı Dortmundlu yöneticilerle birlikte açıklamalarda bulundu. Kendisiyle gurur duyduğunu dile getiren süper yetenek, “Dortmund’a çok minnettarım. Bu kararı vermek benim açımdan zor oldu, Dortmund’u özleyeceğim. Bana çocukluğumdan bu yana hayalini kurduğum Real Madrid’de oynama şansı verdiler. Bu transfer eşsiz bir fırsat.” diye konuştu. Geçtiğimiz haftalarda sağ dizinden sakatlık geçiren Nuri, bunun Real Madrid’de başarılı olması için sorun olmayacağını, haziranda hazır hale geleceğini ifade etti.

Nuri Şahin’in Real Madrid’e transferi Avrupa’da büyük yankı uyandırdı. Bu gelişmeyle birlikte Ay-Yıldızlı futbolcunun 13 yaşındayken B.Dortmund’da top toplayıcılık yaptığı fotoğrafları bir kez daha gündeme geldi. 2002 yılında saha kenarında bir gol sonrası büyük sevinç yaşayan Dortmundlulara, o dönem Nuri Şahin de eşlik etmişti. Real Madrid Kulübü de resmî sitesinde, Nuri’yi ‘Duran toplarda bir uzman ve gerek sertliğiyle gerekse isabetiyle sol ayağıyla çok iyi şut çeken bir futbolcu.’ diye tanıttı. İspanyol basını, transferi manşetten verdi.

Mourinho’yla konuştuğuma inanamadım

Real Madrid’e transfer olan milli futbolcumuz Nuri Şahin, çok heyecanlı olduğunu ve Türkiye’yi gururla temsil edeceğini söyledi. R.Madrid Teknik Direktörü Jose Mourinho ile transferinden önce konuştuğunu anlatan yetenekli isim, “Beni genç yaşımdan beri takip ettiğini ve takımında görmek istediğini söyledi. Telefonda onun olduğuna inanamadım. Çok heyecanlandım. Telefonu kapattıktan sonra menajerime kiminle konuştuğumu sordum.” dedi.

NTV Spor’un canlı yayınına bağlanan Nuri Şahin, ilk olarak, “Öncelikle şu anda çok heyecanlı olduğumu söylüyorum. 6 yıllık imza attım. İnşallah Türkiye’yi dünyanın en büyük kulübünde gururla temsil edeceğim.” açıklamasını yaptı. Almanya’daki Türk kökenli futbolcuların Almanya Milli Takımı’nı seçmesinin bundan sonra değişip değişmeyeceğinin sorulması üzerine Nuri, şu cevabı verdi: “Önderlik demeyelim. Çünkü Mesut Özil’in bugüne kadar başardıkları geri plana atılır. Ben her zaman ‘Türkiye’yi Avrupa’da temsil etmek istiyorum’ dedim. Türk Milli Takımı’nı seçip Real Madrid’de oynamak çok büyük gurur ve ben de bunu yaşıyorum. Buradaki çocuklar Almanya’yı seçiyordu. Umarım bundan sonra Türkiye’yi seçerler.”

“Real Madrid’de oynamanın hayalini kurdun mu?” sorusu yöneltilince başarılı oyuncunun yorumu şöyle oldu: “Ay-Yıldızlı formayı giymeyi çok hayal ettim. O zamanlar Real Madrid çok uzak gibiydi. Rüştü (Reçber) ağabeyle başladı. O Barcelona’ya gitti. Emre (Belözoğlu) ağabeyle devam etti. Hayalimde büyük kulüpler vardı; ama Real Madrid olması beni çok mutlu etti.” Nuri Şahin, Real Madrid’de oynayan Türk kökenli Alman futbolcu Mesut Özil’e de değindi: “Mesut’la sürekli konuşuyoruz. Çok yakın arkadaşım. İnşallah beraber başarılı olacağız.”

Bayern Münih’te top koşturan bir diğer milli futbolcumuz Hamit Altıntop’un Real Madrid’e transfer söylentileri hakkında Nuri şu ifadeleri kullandı: “Hamit ağabeyle de görüşüyorum. Bu konuları konuşuyoruz. Bakalım, inşallah olur.” İspanya’da dil konusunda sorun yaşamayacağına işaret eden genç oyuncu şöyle devam etti: “Çoğu futbolcu ve Mourinho da İngilizce konuştuğu için sıkıntı yaşamayacağım. Ben zaten İspanyolca kursu da almıştım. Dil öğrenmesini seviyorum. 14 ay önce başladım bu kursa. Eşimle birlikte İspanyolca öğrendik.” Nuri Şahin, son olarak, forma numarasıyla ilgili değerlendirmede bulundu: “Ben o formayı giydikten sonra numara önemli değil. Forma numaram belli değil. Daha önce Marcelo’ya karşı oynadım. Khedira’yı tanıyorum. O da Almanya Milli Takımı’nda.” SPOR SERVİSİ

Mesut ile Nuri’den sonra Hamit de İspanyol devinde

İspanyol spor gazetesi AS, Bayern Münih’te oynayan milli futbolcumuz Hamit Altıntop’un Real Madrid’in teklif ettiği iddia edilen transfere ‘evet’ dediğini yazdı. Sezon sonunda Bayern Münih ile sözleşmesi sona erecek olan 28 yaşındaki tecrübeli futbolcunun lig bitiminde Real Madrid ile 4 yıllık mukavele imzalayacağı ileri sürüldü. Almanlar tarafından ‘Yeni bir Matthaus’ yakıştırması yapıldığı söylenen Hamit’in, Madrid’in ihtiyacı olan, her mevkide oynayabilecek bir isim olduğu vurgulandı. İspanyol basını, Mesut Özil’i kadrosunda bulunduran Real Madrid’in, Nuri Şahin’den sonra Hamit Altıntop’u da renklerine bağlayacağına kesin gözüyle bakıyor.


Bir Cevap Yazın

