Sanal Alemde Curali'ye Hoşgeldiniz!

(((26 Mayis 1999)))

  • Mehmet DURAN Editör:

  • Misafir Defteri

    Misafir Defteri
  • Canli Radyo

    curaliradyo-width1
  • Curali Hava Durumu

  • Curali Rehber

  • Curali Avrupa Rehber

  • Çayıralan Kaymakamlığı

  • Çayıralan ve Köyleri Der.

  • ŞEHİRLER ARASI MESAFE

  • Destanlar

  • Çayıralan Mermer

  • Kubbealti

  • Curali Şenlik

Çayıralan ilçesinde DENEYİMLİ ARICI ŞİMDİ EĞİTİM VERİYOR

Posted by Mehmet Duran 08 Eylül 2008

Yozgat´ın Çayıralan ilçesinde evlendikten bir yıl sonra arıcılığa başlayan emekli öğretmen 82 yaşındaki Ahmet Kargı, çocuklardan sonra şimdi de 63 yıllık hayat arkadaşıyla birlikteyetişkinlere arıcılık eğitimi veriyor.
Kayseri Pazarören Köy Enstitüsünde öğretmenlik eğitiminin yanı sıra arıcılık konusunda da eğitim aldığını belirten Ahmet Kargı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, okuldan mezun olup, mesleğe atıldıktan sonra görev yaptığı köylerde arıcılık konusunda bilgisini geliştirdiğini söyledi. 63 yıl önce hayatını birleştirdiği Şehriban Kargı ile Çayıralan?daki bahçe içerisindeki evinde yaşamını sürdüren emekli öğretmen Ahmet Kargı, bir
taraftan doğal ortamda eşiyle birlikte arıcılık yaparken, diğer taraftan da köyleri gezip, yetişkinlere arıcılık konusunda eğitim veriyor, arıcılığın ilçede gelişmesi için çalışıyor.
Kargı, 1980 yılında emekli olduktan sonra Çayıralan?ın köylerini gezerek yaklaşık 200 civarında yetişkine arıcılık eğitimi verdiğini, yetiştirdiği insanların bugün 3 binin üzerinde kovana sahip olduğunu anlattı.
Kargı, ´´okuldan mezun olduktan sonra gittiğim köyde 1946 yılında arıcılığa başladım, hem öğrendim, hem de bal üretimi yaptım. 1956 yılında tam arıcı oldum. 3 kovanla işe başladım, 150 kovana kadar çıkarttım?? dedi.
ARILAR 5 ÇOCUĞUMU OKUTTU
Kargı, Türkiye?de arıcılığın gelişmesiyle hem ülke ekonomisine hem de aile ekonomisine önemli katkıların sağlanacağını ifade etti. Kargı, ´´ben eşimle birlikte yaptığım arıcılıkla 3?ü kız 5 çocuğumu üniversitede okutup, evlendirdim. Kendim dahil hepsini ev sahibi yaptım. Türkiye?de üretilen bal dünyanın her yerinde tercih edilmektedir?? diye konuştu.
Arıcılığın, bilimsel olarak, bilerek yapılması gerektiğini, arılara gereksiz yere şekerli maddelerin verilmesinin hem arılara zarar verdiğini, hem de balın kalitesini düşürdüğünü bildiren Kargı, daha sonra şöyle konuştu:
??Özünde bir takım kimseler arıcılık yapıyor fakat bu işi temelden kavrayıp doğa ile baş başa kaldıkları halde zamansız, verimsiz yıllarda arılara bir takım şerbet hazırlıyor ve veriyorlar. Arılar iç güdüsel olarak çalışır. Eğer ihtiyaç duyuyorsa sizin verdiğiniz şekerli şurubu alır, ihtiyaç duymuyorsa onu almaz. Hatta verilen şuruplar bekler, fermantasyon olur, ekşir. Ekşiyen şuruplar da arıları hasta eder. Bir takım arkadaşlarımız bu konuyu bilinçsiz yaptıkları için bilinçlenmeye ihtiyaçları var diye düşünüyorum. Ben şahsen Çayıralan ve çevresinde arıcılığı geliştirmek, toplum kalkınması yönünden çaba sarf etmek duyguları içerisindeyim ve halen çalışıyorum bu yaşta.??

Bir Cevap Yazın

